torek, 16. oktober 2012

Šola, šola, šolaaaaaaaa

Ja, šolsko leto je že v polnem zamahu. Naša prvošolka je še vedno navdušena nad novim statusom, mami študentka malo manj nad dejstvom, da še ni zaključila, petošolec pa... Ja, ima pa še vedno stare težave. Le, da so letos že kar na začetku eskalirale do konca. V razredu imajo namreč otroka, ki je po neki definiciji invalid, kar dodobra izkorišča. Ampak tokrat so tudi učiteljice priznale, da jih je prerasel, da bo potrebno drugačno ukrepanje.
 
In razmišljam o tem, do kam to lahko pripelje. Se je zgodilo, da je bil zaradi tega fanta cel razred brez malice, da jim tudi do nekajkrat tedensko odpade kakšna ura, ker se pogovarjajo o pereči problematiki. In da so zaradi reakcij na provokacije nemalokrat tudi ostali učenci "banditi". Tu pa se zaplete...
 
Ko je naše dete (in še precej drugih) iz vrtca prihajalo poškodovano, smo sprava učili po sistemu, da se tepsti ne sme. Otroka smo učili, naj se ne brani, naj gre stran. Če ne zaleže, pa do vzgojiteljice. Njen feedback je bil, naj se otroci pač dogovorijo sami med sabo. Ker to ni šlo, smo med drugimi kasneje tudi mi svojega začeli učiti, da ne sme udariti, če pa jih dobi, naj udari nazaj, naj se nekako ubrani.
 
Ampak v šoli pa ta praksa ne vzdrži. Ker je potem naenkrat lahko cel razred problematičen. In dokler je šlo samo za fante, je tako tudi bilo. Zdaj pa so na vrsti že dekleta. In, naj mi učiteljice odpustijo, ponosna sem na svojega sina, da je zaščitil šibkejšo dekle pred točo udarcev in jih nekaj namesto nje skasiral on. Pogrela je zahvala mamice te deklice, da je hvaležna, da se je vsaj nekdo vmešal. Čeravno je potem verbalno sočno zaključil prepir. In zato dobil podpis. Podpišem (in otroku moraliziram o prav in narobe, zatajim pa dejstvo, da sem malo pa vendrle ponosna nanj). Boli pa, da se delajo take razlike, da se ne ukrepa odločneje. Do kam to lahko gre, se vprašam. Je lahko nekdo, ki ima nek status invalida priviligiran in se mu dovoli več? Zato, ker se nam vsem (in to mislim iskreno) na nek način smili? Dilema. Ker v sebi še vedno nosim misel, da odbojke res ne bo moral igrati, pa tudi kitarist bo težko. Ampak na koncu koncev - lepo se pa lahko vseeno obnaša, mar ne?

4 komentarji:

  1. V enem stavku: ne da se vsseno lahko lepo obnaša, MORA se lepo obnašat. Pika.
    Pišuka, druga taka v enem dnevu...

    OdgovoriIzbriši
  2. Se strinjam z majcho, MORA se lepo obnašati. Očitno je nekaj v zraku, tudi pri nas hodijo zadeve čez rob ... Pohvala malemu in objem mamici

    OdgovoriIzbriši
  3. Uf...pravila veljajo za vse. Pika. Če je nekdo problematičen, potem v okviru zmožnosti, nikakor pa ne na škodo sošolcev. Pika. Morda pa ta punčka zaradi njega tudi ne bi mogla igrati odbojke ali kitare, če tvoj sine ne bi ukrepal? In to zakaj, ker nekdo svoje frustracije zdravi na drugih - morda pa ne zna drugače, mu nihče tega ni pokazal? Tu nastopijo učitelji, ker so zraven. Nato starši. Če nihče nič ne naredi, greš dalje. Če ne zlepa, pač zgrda. Drži se!

    OdgovoriIzbriši
  4. Če ti kaj pomaga, saj veš kako je bilo, jaz se nisem vmešavala. Danes vem, da bi se prvi dan in da je bila največja napaka, da smo pustili, da so šle stvari tako daleč. Tako, da ne daj se in bori se.
    Je pa vedno več tega, skoraj ni več razreda, da ne bi na polno maltretirali drugih. Groza, ne vem kam to pelje.

    OdgovoriIzbriši